Unul dintre cititorii noștrii ne-a transmis că în data de 04.11.2023 a cumpărat de la LIDL de pe strada colinei 2-4 zona Brico mai multe produse printre care și niște iaurturi,dupa ce a ajuns acasă acesta a observat cu stupoare că produsele erau expirate de mai multe zile mai exact din data de 01.11.2023.
“În data de 04.11.2023 am fost cu soția să facem cumpărături la Lidl-ul de la Brico,după ce am ajuns acasă am dorit să îi dăm ficei noastre iaurtul cumpărat și am observat cu stupoare că acesta era expirat de mai multe zile,de obicei nu ne uităm tot timpul în magazin la dată având încredere în produsele și serviciile lor”
În urma unor controale la nivel național desfășurate în magazinele LIDL, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a aplicat amenzi în cuantum total de circa 7,5 milioane de lei și au închis temporar unele magazine.
„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea (ANPC) a desfăşurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respectate prevederile legale în vigoare în domeniu în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL, în urma controalelor fiind aplicate amenzi de circa 7,5 milioane lei”, porivit unui comunicat al ANPC.
Mai exact, ANPC au efectuat verificări în 295 de locații din întreaga țară, inclusiv în județul Cluj, iar în urma neregulilor constatate, comisarii au aplicat 757 amenzi contravenţionale, în valoare totală de circa 7,5 milioane lei şi 113 avertismente.
Neregulile găsite de ANPC
„«Ciupitul la cântar» a devenit o formă de comerţ. Ciudat este că niciodată nu se gândeşte nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă ştii că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puţin în plus, pentru a preveni scăderea! Lidl este corigent la cântar şi nu numai!”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte al ANPC.
Printre cele mai importante abateri constatate de echipele de control se numără:
- comercializarea unor produse alimentare cu diferenţe de gramaj faţă de cel menţionat pe ambalaj,
- nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menţionată şi reducerea corespunzătoare pe pachet;
- lipsa produsului de referinţă la raft pentru a rezulta avantajul specific al preţului pachetului promoţional;
- lipsa menţiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri), utilizarea, în zona Gastro, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic, neigienizate,
- folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheaţă,
- comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în ambalaj,
- comercializarea unor fructe şi legume cu modificări organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menţionată calitatea I,
- condiţii de depozitare şi igienă necorespunzătoare, cu reziduuri şi rugină, surplus de gheaţă, reziduuri pe paviment, agregate de refrigerare neigienizate,
- depozitarea produselor în spaţiul destinat în temperatura neconformă,
- comercializarea unor produse fără a avea menţionat pe eticheta de la raft preţul pe unitatea de măsură,
- lipsa menţiunilor referitoare la ingredientele produselor şi la valoarea nutriţională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificaţie,
- folosirea unor spaţii de refrigerare şi de congelare neigienizate,
- comercializarea unor jucării fără a avea menţionate pe etichetă avertismentele legate de utilizare,
- comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită,
- prezentarea la vânzare a unor produse de panificaţie ca având în compoziţie ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao şi uleiul vegetale) etc.